240 שנה מייסודה של ארה"ב וה'שלוחים' משלימים את המפה

שלמה ריזל No Comments on 240 שנה מייסודה של ארה"ב וה'שלוחים' משלימים את המפה

לראשונה יוצא שליח חדש להתמקם במדינה האחרונה שנותרה ללא בית חב"ד קבוע, דקוטה הדרומית • השנה נפתחו לראשונה בתי חב"ד באנגולה, בגאנה, באיי הבתולה ובג'מייקה • המספרים: 4,552 שלוחים ב-90 מדינות תבל

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סגירת מעגל היסטורית, ותנופת מפעל השליחות החב"דית על מפת ארה"ב.

5000 שלוחי חב"ד יתכנסו בניו-יורק לאירוע ה'באנקעט' שיחתום את כינוס השלוחים השנתי.

במסגרת זו יחשף כי לאחר 240 שנה מייסודה של ארצות הברית, ולאחר 67 שנים מאז החל הרבי לשלוח את חסידיו כ"שלוחים", משלימים את מפת ארצות הברית, כאשר לראשונה יוצא שליח חדש להתמקם במדינה האחרונה שנותרה ללא בית חב"ד קבוע, דקוטה הדרומית.

הרב מנחם מענדל אלפרוביץ יחד עם רעייתו, שיקימו בית חב"ד ליהודי המדינה, סוגרים מעגל היסטורי מרגש.

הרב שלום דובער שמטוב, השליח הראשי במדינת מישיגן, היה השליח הראשון של הרבי בארצות הברית. כאשר עם תום ימי השבע ברכות לנישואיו יצא מניו יורק וקבע מושבו במישיגן.

נכדתו, בתו של מנהל "משרד השלוחים" העולמי, הרב גדליה שמטוב, תצא יחד עם בעלה הרב מנחם מענדל להקים את הנציגות החב"דית במדינה ה-50 של ארצות הברית, ובכך להשלים את מפת השליחות החב"דית בכל רחבי ארצות הברית.

מרכז השלוחים העולמי פרסם נתונים על ההתפתחות הבלתי פוסקת של מפעל ייחודי זה, שאותו ייסד הרבי מליובאוויטש, כדי להעניק פינה יהודית חמה ליהודים בכל מקום על פני כדור הארץ.

מספרם הכולל של שליחי חב"ד ברחבי תבל עומד על 4552, והם מקיפים 90 מדינות ברחבי העולם. השלוחים מפעילים ברחבי העולם כ-3650 בתי חב"ד ומוסדות יהודיים. בארה״ב ובקנדה בלבד פועלים 980 קהילות, פרישה ההופכת את חב"ד לגוף המפעיל את המספר הגדול ביותר של קהילות בצפון אמריקה, והוא שרוי במגמת עלייה מתמדת.

בארץ ישראל פועלים 336 בתי חב"ד, המופעלים על-ידי כשש מאות שלוחים, והם מקיימים פעילות יהודית שוטפת לאורך השנה.

השנה נפתחו לראשונה בתי חב"ד באנגולה, בגאנה, באיי הבתולה ובג'מייקה.

הרב משה קוטלרסקי, יו"ר כינוס השלוחים העולמי, אומר כי "בשנים האחרונות שמה מערכת השליחות של חב"ד דגש על פעילות עומק – בקמפוסים, בקרב הנוער והילדים, ובקרב מבוגרים. במקומות רבים שלוחי חב"ד הם הקול היהודי היחידי באזורם, דבר שהופך אותם לשגרירי היהדות בכל הקשור להתעוררות האנטישמיות והתחזקות העוינות לישראל בעת האחרונה. שליחי חב"ד רואים חשיבות בהחדרת הגאווה היהודית, לצד מתן מידע לסטודנטים ולציבור היהודי בכלל, כדי לחזק את יכולתם לעמוד במתקפות עליהם".



0 תגובות